Kom igång med Klarna Shipping Assistant
Art. no. 117764318 24 Apr 2025
Nu blir din kassa enklare än någonsin!
Visste du att en lång och komplex utcheckningsprocess online är en av de främsta orsakerna till att kunder lämnar sin varukorg?
KSA minskar stegen i kassan, särskilt när du anger ett förvalt fraktalternativ och därmed minimerar datainmatningen. Det här kan bli en dealbreaker för dina kunder eftersom de sparar tid och energi. Med Klarna Shipping Assistant blir din kassa enklare än någonsin.
Varje steg som läggs till i kassan minskar chansen till ett slutfört köp och kan till och med få kunden att ändra sig om att beställa. Vi vet att du gärna vill lägga till flera fält i din kassa bara för att "veta mer om dina kunder". Men även om kunskap är makt kan kostnaden för att lägga till ytterligare ett fält i din butik bli mycket hög.
Lösningen för en smidig kassaprocess stavas Klarna Shipping Assistant (KSA)!
Hur fungerar KSA?
Som kund hos Abicart måste du först konfigurera några inställningar i admin under "Frakt". Där ser du vilka leveransalternativ som är tillgängliga. Du kan också ange ett förvalt standardalternativ. Aktivera sedan tillägget för olika leveransmetoder och när du har gjort dessa grundinställningar är du igång!
Här kan du läsa om vilka TMS-partners Klarna erbjuder
Vad får du?
Många e-handelsexperter anser fortfarande att leveransupplevelsen är en utmaning som ännu inte har lösts. KSA gör det möjligt för dina kunder att automatiskt välja önskad leveransmetod utan krångel.
Genom att ge dina kunder en bättre shoppingupplevelse ökar du din konvertering avsevärt och minskar antalet övergivna kundkorgar i din webshop. Abicart hjälper dig att ställa in det enkelt utan problem så att du kan få ut det mesta av den här funktionen. Är du nöjd, är vi nöjda och förhoppningsvis även dina kunder. Lycka till!
P.S. Tillägget är dessutom gratis i Abicart om du redan använder Klarna Checkout v3 i din webshop idag. Bra va?! D.S:
Notera att kostnader från Klarna kan tillkomma. Läs mer här