Klarna On-site messagning

Art. no. 216070337

No alt text available

Med Klarna On-site messaging kan du lägga till skräddarsydda meddelanden i din webshop. Informera dina kunder om de olika betalningsalternativen redan innan checkout, och få en möjlighet att påverka kunden redan i ett tidigt skede.

Klarna on-site messaging är en funktion som låter dig ställa in personliga meddelanden till dina kunder på flera sidor i din webshop. Informationen kan handla om möjliga avbetalningsplaner eller eventuella erbjudanden som du planerar att ge dina kunder via Klarna.


Notera att du måste ha Klarna v.3 och ha aktiverat Klarna Checkout för att kunna lägga till On-site messaging.


KLARNA-OSM-KB


Hur ställer jag in Klarna On-site Messaging?



1) Gå till Utseende -> Teman -> Redigera -> Tillägg -> Klarna



2) Spara och ladda om temat. Nu ska det finnas en möjlighet att lägga till scriptet. Kopiera och klistra in scriptet från Klarna Merchant portal under On-site Messaging -> Installation och spara.image.pngimage.png

3) Nu kommer widgeten att kunna läggas till på olika sidor (Utseende >> Teman >> Startsida, Sidhuvud, Sidfot & Produktsida. Se bilder längre ner i manualen)

Användaren kan välja sida, position och innehåll som de vill visa via Klarna On-site Messaging.

4) Sidan och positionen väljs under Abicart-admin och innehållet redigeras under Klarna Merchant Portal -> Meddelanden på plats -> Platshållare.
image.png


5) Detta är endast tillgängligt under de senaste versionerna av våra teman. Detta kan läggas till på startsidan, sidhuvudet, sidfoten, sidofältet och produktsidan.

Inställningarna i Abicart admin

Utseende >> Teman >> Startsida, Sidhuvud, Sidfot & Produktsida

Möjliga orsaker till varför Klarna On-site messaging inte visas på webbplatsen:

    • Klarna-kassan är inte aktiverad i butiken.
    • Det valda leveranslandet har inte Klarna som betalningsmetod.
    • Det finns få fall där betalningsmetoden för Klarna Checkout inte kommer att vara tillgänglig för den aktuella beställningen eftersom användaren kan ha satt en gräns för beställningens totala. Om orderbeloppet överskrider gränsen kommer widgeten att döljas på webbplatsen tillsammans med betalningsmetoden.

    • Klarna handlar-ID är inte ifyllt eller är ogiltigt under Tillägg -> Klarna.

Abicart - Boka en demo
Vill du se hur du kan använda Abicart för din försäljning både online och lokalt i butik? Boka en demo Prova själv!

© Textalk

We use DeepL and ChatGPT for translations. Occasional imprecisions may occur.