Enkla sätt att marknadsföra dina publikationer med sociala medier
Art. no. 216462731 24 Apr 2025
En del av att vara en framgångsrik digital publicist är att marknadsföra ditt arbete effektivt. Varje digital publikation du skapar behöver dragkraft för att nå så många läsare som möjligt. För att få den dragkraften krävs att du marknadsför och marknadsför ditt innehåll på ett sätt som kan nå din publik på ett effektivt sätt. Det är allmänt känt att delning på sociala medier kan vara till stor hjälp när du gör det. Facebook, LinkedIn, Twitter, personliga webbplatser och bloggar är alla fantastiska vägar för att öka ditt innehålls exponering. Det räcker dock inte att bara ha ditt innehåll på sociala medier. Du behöver också kombinera olika marknadsföringsstrategier. Här är några snabba tips på hur du kan göra det!
På en starkt konkurrensutsatt marknad som onlinepublicering vapenar smarta utgivare sociala medier för sina marknadsföringsinsatser och för att komma före konkurrenterna. Det är vettigt när du tänker på att sociala medier är gratis.
Facebook, den största sociala mediekanalen i världen, är oöverträffad i sin social makt och en välsignelse för alla marknadsförares kampanjstrategi. Det finns flera sätt på vilka du kan använda den här plattformen till din fördel.
Implementera knapparna "Dela" och "Gilla". Prova Facebook-annonskampanjer. Om du gör det kan du utöka ditt innehålls räckvidd långt utanför din målgrupp. Det är lätt när man väl har grepp om det. För att börja klicka på "Skapa annons" från pilen längst upp till höger på din Facebook-sida. Både som kampanjer och trafikgenererande kampanjer låter dig inrikta dig på specifika målgrupper genom att ställa in vissa kriterier (visas nedan). Du vet exakt vem du ska marknadsföra ditt innehåll till och när. Så experimentera och upptäck vilken kampanj som fungerar bäst för din publikations exponering.
Instagram är ett av de mest populära sociala nätverken i världen, och är inte bara en app för fotodelning längre. Din medieorganisation har möjlighet att utnyttja kraften hos Instagram för att leverera innehåll till en passionerad, engagerad publik. Medan nästan alla vet vad Instagram är och hur det fungerar, fortsätter Instagrams tillväxt och dagliga användning att vara imponerande. Detta gäller särskilt för tidskriftsförlag. Enligt en studie från Association of Magazine Media har Instagram haft den högsta tillväxttakten bland de sociala nätverk som den spårat under flera år. Oavsett om publicister utnyttjar Instagram-berättelser eller korta videoklipp av deras rapportering, erbjuder Instagrams visuella karaktär övertygande möjligheter för alla publicister.
Reddit kan vara ett okonventionellt val, men ändå Denna växande plattform låter alla olika typer av publikationer bygga extremt nära kontakter med sin publik. Även om det kanske inte är känt är Reddit den fjärde mest besökta webbplatsen på Internet. Reddit-communityt har 330 miljoner aktiva användare per månad och är känt för att ha strikta regler för alla sina medlemmar. Denna självutnämnda "Internets förstasida" är ett utmärkt sätt att få kontakt med dina tittare och läsare, men samhället rynkar på näsan åt överdrivna typer av självreklam.
Hemmet: du kan inte förvänta dig att sociala medier ska göra allt det tunga arbetet när det kommer till marknadsföring av dina digitala publikationer. Följ våra förslag ovan, satsa lite på det och lyckas. Och berätta gärna för oss hur du bäst marknadsför ditt innehåll.