Undvik dessa publiceringsmisstag

Art. no. 216462733 24 Apr 2025

Titeln säger allt. Här är en kort guide som hjälper dig att identifiera dåliga publiceringsråd och rutiner som du bör undvika till varje pris. Ta också fram några tips för att komma över dessa misstag. Så låt oss för en förändring utforska hur sinnet ser ut hos en inte så framgångsrik digital utgivare. Vi kommer att utforska några vanliga metoder som de ägnar sig åt och sålla igenom motivationerna, lögnerna och vanföreställningarna de håller fast vid.
Läs mer här

Inte riktar sig mot en specifik målgrupp

 Som utgivare är det lätt för dig att skriva om något du brinner för. Om ett ämne fångar ditt intresse är din första böjelse förmodligen att skriva det. Men här är problemet: det som fascinerar dig kanske inte fascinerar dina läsare. Din publik kommer att veta allt den behöver veta bara genom att titta på publikationens titel. Om det inte intresserar dem kan du slå vad om att de slutar läsa direkt där och då. Du måste tänka osjälviskt här. Ta reda på vad som intresserar dina läsare så när de bedömer din bok efter dess omslag (vilket de kommer att göra), kommer de att bli frestade att börja läsa den direkt efteråt.


Inte bryr sig tillräckligt om vad du publicerar

Bry dig faktiskt inte ens alls om du inte måste. Spendera minst tid på de svåra delarna och fokusera mer på de lättare sakerna. Drivs av pengar, inte passion, vilket äventyrar publiceringsmaterialets uppdrag genom att inte lägga tillräckligt med tid på slutprodukten. Lösning - ägna tillräckligt med tid och energi för att skapa bra innehåll som ger värde för läsarna. Du kan fortfarande tjäna pengar; allt du behöver är en solid intäktsgenereringsstrategi som låter dig dra nytta av ditt kostnadsfria eller betalda innehåll.

Känner inte till konkurrenterna

Vi vet att du inte vill höra detta, men det finns andra utgivare som har liknande intressen som du och skriver om dessa intressen i sina publikationer. Missförstå oss inte, du är speciell, men massor av förlag ignorerar helt sina konkurrenter och undrar sedan varför de inte får fler läsare och visningar. Så undersök innan du ens börjar skapa din publikation, undersök dina konkurrenters webbplatser, studera deras marknadsföringstekniker och kolla in några av deras publikationer. När du har all information du behöver, bestäm hur du kan skilja dig åt. Till exempel, om din konkurrent är bra på att skapa tidningar, prova att skapa något annat som ett engagerande e-nyhetsbrev. Eller kanske prova att rikta in dig på en annan målgrupp. Hur som helst kommer du att göra en extra ansträngning för att skilja dig från resten. 

Sorglig sanning – att bli en hemsk digital utgivare är enklare än att bli bäst. Så var uppmärksam på råden ovan så kommer du att kunna skilja dig från konkurrenterna.

Prenly - Boka en demo
Vill du se hur din tidning eller publikation kan se ut i Prenly? Boka en demo

© Textalk

We use DeepL and ChatGPT for translations. Occasional imprecisions may occur.