Marknadsföringslänk
Art. no. 216091749
Marknadsför din publikation via Prenly Workspace. Tänk på att det bara är webbappen som kan öppna dina marknadsförda länkar. Gör följande för att dela publikationen:
1. Välj den publikation du vill dela genom att välja menyn med tre punkter och välj sedan dela.
Om du vill dela publikationen väljer du "..." och sedan "Dela".
2. För att kopiera URL:en till din publikation, även om den ännu inte har publicerats, väljer du "Copy" i avsnittet "Promote publication".
Detta steg kan användas om du t.ex. vill skapa en QR-kod för en publikation som kommer att finnas tillgänglig i framtiden, eller om du planerar att göra ett nyhetsbrev.
Välj "Copy" för att kopiera URL:en till din publikation som den kommer att se ut när den publiceras.
3. Om du vill dela en publikation som normalt kräver prenumeration men som kan läsas via länk, väljer du "Skapa länk" och sedan "Kopiera" i fliken nedan.
Du kan välja om du vill låta alla avsedda läsare dela samma länk, eller skapa en ny länk per läsare genom att upprepa ovanstående steg med att först välja "Skapa länk" och sedan för varje skapad länk välja "Kopiera" på dess rad i tabellvyn.
Den här länktypen kan användas om du t.ex. ska åka på en mässa och vill att mässdeltagarna ska kunna läsa den valda publikationen utan prenumeration.
Välj "Skapa länk" för att aktivera länkar som kringgår prenumerationskravet följt av "Kopiera" på den aktuella länken som ska delas.
En marknadsförd länk är aktiv tills du manuellt avaktiverar länken och publikationen publiceras. Välj den länk som du vill inaktivera och välj sedan "Deactivate" ovanför tabellvyn.
Du ser statusen ( aktiv eller inaktiv) i kolumnen "Status" i tabellvyn.
Välj den länk som ska avaktiveras och klicka sedan på "Avaktivera" för att avaktivera den valda länken.
Nedan visas en avaktiverad marknadsförd länk. Läsare som har kommit åt länken kommer att nekas läsning. För att kunna läsa publikationen igen måste läsaren ha en aktiv prenumeration.
En inaktiv länk kan inte användas för att kringgå prenumerationsskyddet, utan läsaren måste ha en aktiv prenumeration för att få tillgång till läsningen.
Du kan också se hur du marknadsför din publikation i videoguiden nedan.
Marknadsför din publikation.