Kundchatt
Art. no. 216070221
Om du vill ge dina kunder möjligheten att chatta med dig direkt i butiken kan du lägga in en kundchatt i butikens tema.
Aktivera kundchatt i temat
Gå till Utseende -> Teman -> välj tema, redigera -> fliken "Tillägg" -> Kundchatt
Klicka på "+Lägg till block" för att se vilka kundchattar vi har stöd för:


Här kan du läsa mer om hur de olika tjänsterna fungerar samt vad de kostar:
Zopim
ImBox
Chatlio
Tawk
Olark
Livechat
Du tecknar avtal med/registrerar dig hos de olika leverantörerna utanför Abicart. Sedan lägger du in koden du får från leverantören (ex. Zopim) i temat.
Klicka på själva blocket för att komma åt inställningarna:

...och lägg in koden du fått från chatt-leverantören:

Klicka på "Färdig" och spara.
I det här fallet dyker chatten (Zopim) upp i nedre högra hörnet av alla sidor i butiken.

I det här exemplet klickar du på den för att fälla ut den och börja chatta:
