Kundchatt

Art. no. 216070221

No alt text available

Om du vill ge dina kunder möjligheten att chatta med dig direkt i butiken kan du lägga in en kundchatt i butikens tema.

Aktivera kundchatt i temat

Gå till Utseende -> Teman -> välj tema, redigera -> fliken "Tillägg" -> Kundchatt

Klicka på "+Lägg till block" för att se vilka kundchattar vi har stöd för:




Här kan du läsa mer om hur de olika tjänsterna fungerar samt vad de kostar:

Zopim
ImBox
Chatlio
Tawk
Olark
Livechat

Du tecknar avtal med/registrerar dig hos de olika leverantörerna utanför Abicart. Sedan lägger du in koden du får från leverantören (ex. Zopim) i temat.

Klicka på själva blocket för att komma åt inställningarna:

...och lägg in koden du fått från chatt-leverantören:

Klicka på "Färdig" och spara.

I det här fallet dyker chatten (Zopim) upp i nedre högra hörnet av alla sidor i butiken.

I det här exemplet klickar du på den för att fälla ut den och börja chatta:

Abicart - Boka en demo
Vill du se hur du kan använda Abicart för din försäljning både online och lokalt i butik? Boka en demo Prova själv!

© Textalk

We use DeepL and ChatGPT for translations. Occasional imprecisions may occur.