INWI Store: kundfokus och premiumprodukter
Art. no. 216462979 24 Apr 2025
Det är en utmaning att starta en framgångsrik e-handelsverksamhet. Men med rätt mindset, produkter, verktyg och partners, kan dock vad som helst uppnås. INWI Store, en butik specialiserad på elektriska promenadscooters i premiumkvalitet, är ett strålande exempel på detta!
Fördelarna med e-handel: nå ut snabbt och effektivt
INWI Store, som öppnade sin webshop vintern 2022, valde att etablera sig online för att effektivt nå sin målgrupp, som redan tagit steget in i den digitala världen. "Det var självklart att vår etablering skulle starta med e-handel för att nå ut på det snabbaste och mest effektiva sättet." Som i vårt fall när man vill etablera ett nytt varumärke i ett geografiskt stort land, så är den digitala räckvidden oslagbar. Vi ser dock att en del av vår målgrupp även önskar fysisk kontakt. "Detta utvecklar vi parallellt med vår e-handel”, förklarar Martin på INWI Store.
INWI Store navigerar i utmaningarna
Utvecklingen av en e-handel är ett ständigt pågående arbete. INWI Store har sedan starten utvecklats i snabb takt och utmanats i att avgöra vart de ska investera sin marknadsbudget för att få maximal utdelning. "Det är mycket funderingar kring prioriteringar". Hur når vi vår målgrupp på ett effektivt och hållbart sätt? Hur skapar vi en smidig och trygg köpresa för våra kunder som bidrar till att målgruppen enkelt och tryggt kan köpa av oss. Det är många bitar i köpresan som måste fungera för att vi ska få den försäljningsutveckling som vi eftersträvar, berättar Martin.
Marknadsföring i den digitala eran
För att marknadsföra sin webshop använder INWI Store primärt Google Ads och sina sociala kanaler, samtidigt som de arbetar intensivt med SEO för att ranka högt på Google. Deras hårda arbete och fokus på dessa områden har varit avgörande för att öka synligheten och driva försäljning online.
Står ut från mängden med kundfokus och premiumprodukter
För att hantera konkurrensen på marknaden har INWI Store valt att fokusera på premiumprodukter och att skapa den bästa kund- och köpresan för sin målgrupp. De siktar på att bygga upp den bästa destinationen för sin målgrupp, en plats som både inspirerar och informerar. “Vi vill helt enkelt ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen och bli bäst på marknaden”, säger Martin.
Från feedback till förbättring med kundupplevelsen i centrum
INWI Store tar kundfeedback på största allvar och använder den för att ständigt förbättra butiken och kundupplevelsen. "Det spelar ingen roll om vi tycker att vår butik är världens bästa om våra kunder har en annan uppfattning", säger han. Detta engagemang för kundupplevelsen har hjälpt dem att ständigt bli bättre och justera sin tjänst för att optimera den totala kundupplevelsen. “Att ha örat mot marken och att ta till oss återkoppling är ett måste och väldigt roligt arbete”, berättar Martin.
Tips till andra som vill starta webshop
“Våga starta! Ingenting är helt 100% i början men genom att hela tiden utveckla och förbättra erbjudandet och upplevelsen så optimeras allt och helheten blir bättre. Abicart har hjälpt oss mycket i vår process och vår upplevelse är att Abicart alltid har ett högt kundfokus och vill hjälpa till. Vi uppskattar verkligen att arbeta med en partner som är lätt att nå och som vi kan bolla tankar med och utveckla vår affär tillsammans med, tillsammans bli vi ännu starkare. Som i allt försäljningsarbete är det viktigt att jobba med detaljerna och hela tiden utveckla sitt erbjudande. Genom att lyssna på kunderna och hela tiden följa omvärldens utveckling optimerar vi ständigt vårt onlinebutik och vårt erbjudande till våra kunder". avslutar Martin.
Besök INWI StoreKlicka här och starta din webshop - Gratis demo!